Obsah Logopedického kufru a metodiky jsme vyzkoušeli v praxi v Mateřské škole Na Pěšinách v Praze 8 (ČR) a v Materské škole Senecká ve Veľkom Bielu (SK). Dvě pedagožky z každé mateřské školy absolvovaly úvodní zaškolení k práci s Logopedickým kufrem a metodikou a jednotlivé aktivity a pomůcky následně po dobu několika týdnů využívaly při individuální i skupinové práci s dětmi ve třídách mateřských škol. Proběhlo několik dílčích konzultací v rámci českého a slovenského týmu a následné společné online setkání, kde proběhla finální evaluace průběhu testování a jednotlivých částí Logopedického kufru a metodiky. Poznámky testujících pedagogů i vzájemná diskuse během evaluačního setkání pak posloužila k revizi Logopedického kufru a metodiky před jejich finalizací.
Mateřská škola Senecká 1, Veľký Biel funguje cca od roku 1965, od 1. září 2016 je čtyřtřídní mateřskou školou s celodenní docházkou. Realizujeme celodenní plnohodnotnou, organizovanou, systematickou, detailně cílevědomou edukaci a socializaci dětí a vybíráme si takové strategie výchovně-vzdělávací činnosti, aby se zachovala spontánnost a přirozenost dětského učení se. Naše MŠ je obecnou mateřskou školou nacházející se v těsné blízkosti okresního města Senec a hl. města Slovenské republiky, tyto skutečnosti se snažíme pozitivně využívat.
Mateřská škola Na Pěšinách 13 v Praze je školskou právnickou osobou, která poskytuje předškolní vzdělávání dětem z Prahy 8. Má 4 heterogenní třídy. Celková kapacita zařízení je 100 míst. Hlavní aktivitou je vzdělávání dětí od 3 let do zahájení povinné školní docházky. Do školy docházejí děti z blízkého okolí. Jedná se často i o děti s odlišným mateřským jazykem. Do tříd jsou integrovány i děti, které vyžadující podporu asistenta pedagoga. Nyní má škola 2 asistenty, kteří pomáhají s realizací inkluzivního vzdělávání. Ve třídách probíhá i diagnostika dětí, na základě které je s rodiči konzultován vývoj dítěte a případné doporučení k návštěvě odborného pracoviště. Mateřská škola spolupracuje i s logopedem, který pravidelně do zařízení dochází a má individuální práci s vytipovanými dětmi, které potřebují logopedickou péči.