Všechny články
Úroveň rozvoje raných (komunikačních) dovedností u dětí předškolního věku ovlivňuje nejen další rozvoj, ale ve výsledku i školní úspěšnost a společenské uplatnění. O kterých raných dovednostech hovoříme, v čem spočívá jejich význam a jak na jejich rozvoj? Začtěte se 📖
Co dětem brání v rozvoji řeči? Nejčastější chyby a jak jim předcházet
Jaké jsou nejčastější chyby v přístupu k rozvoji řeči a jak jim můžete…
Hraní se slovy: Jak v MŠ propojit pohybové aktivity s rozvojem řeči
Věděli jste, že motorický vývoj je úzce propojen s vývojem řeči? Zjistěte, co…
Učíte v MŠ? Zjistěte, jak spolupracovat s logopedy
V mateřské škole se řeč dětí rozvíjí přirozeně každý den – při hrách,…
Jazykový vývoj začíná doma. Jak zapojit rodiče do rozvoje komunikace dětí?
Dítě tráví ve školce několik hodin denně – ale většinu času je doma….
Jak využít Logopedický kufr ve školní praxi? Praktický průvodce
Představte si nástroj, který vám ulehčí práci při rozvoji jazykových dovedností žáků, děti…
Od slov k větám: Jak děti objevují pravidla gramatiky
„Včera já plavat bazén.“ „Já včera vidět kráva!” „Krásná den!” I takové úsměvné…
Komunikace v praxi. Co je pragmatická jazyková rovina?
Představte si děti, které si hrají na obchod. Hra je příkladem, jak děti…
Svaly, do toho! Jak oromotorické schopnosti ovlivňují řeč dětí
Vyplazovat rovně jazyk. Zvednout ho ke špičce nosu. Tvarovat pusu do všemožných pozic….
Jak děti vnímají a tvoří zvuky? Poznejte foneticko-fonologickou rovinu vývoje
Foneticko-fonologická rovina řeči zahrnuje vnímání a tvorbu zvuků, které jsou nezbytné pro porozumění,…
Slovní zásoba. Jak podpořit rozvoj slov u dětí?
Slovní zásoba není jen seznam slov, která děti znají – je to nástroj,…